Kérkel segíts, hogy ne maradjon hibás információ az oldalon!
Ha szerinted valami nem fedi a valóságot, kérlek írd meg, hogy javítani tudjam. Ha kérdésed van, fordulj hozzám bizalommal!

2012. augusztus 21., kedd

FreeBSD PV memória max 850Mb

Elég kellemetlen volt, hogy valakinek beígértem 4Gb ramot PV (paravirtualizált) módban futó FreeBSDhez, majd rögvest rájöttem, hogy ha 850Mb fölé állítom a memóriát, akkor kernel paniccel elszáll induláskor... De nem volt mit tenni, meg kellett oldani. Ez a hiba már a FreeBSD 6-os óta benne van a kernelben.
Iszonyat nagy szerencsém volt, hogy az egyik fejlesztő így a FreeBSD 9 tájékán véletlen rábukkant a hiba okára (http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-xen/2011-December/001091.html). Így nekem már csak annyit kellett tennem, hogy a patcht átvittem a 8.2-es FreeBSDmre :) Így a világon talán elsőként lett nekem paravirtualizált FreeBSD 8.2-esem Xen 3 alatt 3870Mb rammal (most ez az új határ nagyjából, picit menne feljebb, de 4000nél már meghal.)

Remélem, hogy ezzel másnak is segítettem :)

Nincsenek megjegyzések: