Kérkel segíts, hogy ne maradjon hibás információ az oldalon!
Ha szerinted valami nem fedi a valóságot, kérlek írd meg, hogy javítani tudjam. Ha kérdésed van, fordulj hozzám bizalommal!

2011. március 26., szombat

Centos 5.5 telepítes SW RAID 1E -re

NNa, ez megér egy misét! "Hogyan telepítsunk Centos-t RAID1E software raidre?" Mivel a telepítő csak RAID 0,1,10,5 és 6-ot támogat, nem enged a 10-nek extra opciókat adni, mint pl a layout.

Röviden: előre létre kell hozni a RAID10, o2 kötetet.

A könnyebb megértés kedvéért: a RAID1E az a megoldás, amikor 2 winchesteren csinálunk RAID 10-et. Ez azt jelenti, hogy először tükröz két blokkot aztán stripeolja őket. Ez az ok, amiért ez kell nekünk: a stripeolt RAIDek lehtőséget adnak arra, hogy a két winyó egyszerre mást és mást olvasson, így megduplázva az olvasási sebességet. Ezt sajnos kihagyták a sima RAID1-ből.
A linuxos mdadm a RAID1 -et f2, o2 layoutos RAID 10 konfigurációval éri el.

Én így oldottam meg:
Először is elindítottam egy telepítést és létrehoztam a telepítőben a RAID 1 -es és 0 köteteimet.
Pl így:
/dev/md0 125MB RAID1 /boot
/dev/md1 14Gb RAID0 swap
/dev/md2 1900Gb RAID10 /

A partíciók formázása képernyőnél restartoltam a gépet (mert az csak az ext3 fájlrendszert hozza épp létre) és újra a telepítőbe bootoltam.
Az Üdvözöljük a CentOS rendszerben képernyő után újra kiléptem az AltF2 konzolra és létrehoztam a RAID10, o2 kötetet:
mdadm /dev/md2 --create --assume-clean --chunk=256 --level=raid10 --raid-devices=2 --spare-devices=0 --layout=o2 /dev/sd[a-b]3

Majd meg is formáztam (de ez elhagyható, csak akkor a következő újraindítás után a telepítőnek meg kell adni, hogy formázza):
mkfs.ext3 /dev/md2

Újraindít, telepít.

Voila :)

Nálam valamiért úgy gondolta, hogy kihagyja az egyik HDD-t, ezt később adatam hozzá mdadm --re-add paranccsal. Ekkor egy szép, hosszú reconstructba kezdett. De nem baj, ennyit megért .)


Nincsenek megjegyzések: